נפגעת בתאונת עבודה? 4 דברים שאת/ה חייב/ת לדעת

שיתוף ב facebook
שיתוף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
נפגעת בתאונת עבודה? 4 דברים שאת/ה חייב/ת לדעת

למרבה הצער תאונות עבודה הן התאונות השכיחות ביותר אשר מתרחשות מדי יום, בין אם במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בדרך החזרה מהעבודה.

פעמים רבות נדמה לנו כי עסקינן באירוע לא משמעותי אשר לא גרם לנזקים של ממש ואולם יכול להיווצר מצב שבו הנזק יתגבש בשלב מאוחר יותר, דבר אשר יקשה על הנפגע לקשר הנזק לתאונה ולכן רצוי ואף חשוב לנקוט במספר פעולות אשר יפורטו בהמשך. אי לכך, כל אדם אשר עונה להגדרה "נפגע עבודה", עליו לפעול בצורה מסודרת ונכונה וזאת בכדי למצות את מלוא זכויותיו אל מול הגופים הרלוונטיים.

הקשיים הבירוקרטים הרבים הנערמים על נפגע עבודה מקשים עליו להתנהל בגפו אל מול הגופים הרלוונטיים ולכן רצוי ואף מומלץ לפנות לייצוג משפטי מקצועי וראוי, הן לשם מיצוי זכויותיו של הנפגע והן במטרה למקסם הפיצויים המגיעים לנפגע על פי דין.

עובר לפניית הנפגע לעורך דין עליו לנקוט במספר פעולות במטרה למצות את זכויותיו באופן מקסימלי אל מול המוסד לביטוח לאומי או חברת הביטוח. להלן נסקור 4 פעולות פשוטות שיש לבצען לשם כך:

#1 פינוי לקבלת טיפול רפואי

יש להבחין ב-2 מקרים. המקרה הראשון זהו מצב שבו עסקינן בתאונה קלה אשר איננה דורשת פינוי באמבולנס או לפחות כך סבור הנפגע, בנסיבות המקרה מומלץ בכל זאת לגשת למרפאה ולתעד התאונה, להסביר בפרוטרוט את השתלשלות האירועים וכי התאונה אירעה במהלך העבודה ולוודא שהדברים נרשמו בתיעוד הרפואי.מקרה שני זהו מצב שבו עסקינן בתאונה אשר דורשת פינוי באמבולנס לאור המצב בו שרוי הנפגע. לכן עם הגעת הנפגע למיון חשוב לעדכן את הרופאים כי המדובר בתאונת עבודה ולוודא כי הפרטים אודות התאונה והנזקים אשר נגרמו כתוצאה מהתאונה נרשמו בתיעוד הרפואי.יש לזכור תמיד כי מה שלא כתוב לא קיים מבחינה משפטית.

כמו כן יש להתייחס בשימת לב לגרסה הראשונה אותה ימסור הנפגע אודות התאונה, שכן המדובר בגרסה האותנטית ביותר ופעמים רבות היא זו שתשפיע על התיק בכלל ועל גובה הפיצויים בפרט.

#2 עדכון המעסיק בדבר קרות התאונה

על הנפגע לעדכן את המעסיק אודות קרות התאונה ולקבל ממנו טופס חתום הנקרא ב.ל. 250. יש לשים לב כי הטופס ימולא כנדרש ובפרט יצוינו בו הפרטים המדויקים אודות התאונה, לרבות תיאור התאונה והאברים שנפגעו.

רצוי למלא הטופס ביחד עם המעסיק על מנת שלא לפספס אף פרט הנוגע לתאונה שכן עסקינן במסמך רשמי ראשוני המצורף לתביעה ואשר ילווה את הנפגע לאורך ההליך כולו.
זה המקום לציין כי על המעסיק חלה החובה לחתום על הטופס מכוח החוק.

#3 עדים וצילום מקום התאונה

חשוב לצלם את מקום האירוע לרבות המפגעים ככל והיו אשר הובילו לתאונה. כמו כן חשוב לא פחות לקחת את פרטי העדים אשר ראו את התרחשות התאונה. לעדים תפקיד חשוב בתביעה שכן הם עשויים לחזק ולאשש את טענות הנפגע.

#4 מסמכים רפואיים

יש לבצע את כל הבדיקות הרפואיות הנדרשות והמתבקשות ולא לקצר תהליכים. במקרה שבו הנפגע התפנה באמבולנס יש לוודא כי הרופאים עורכים את הבדיקות הנדרשות על מנת לשלול או לאבחן פגיעות בדרגותיהן שונות. במקרה שבו החליט הנפגע לגשת למוסד רפואי לאו דווקא למיון, ניתן לבקש הפניות לבדיקות רנטגן ו-C.T. וכל בדיקה אחרת אשר לדעת הרופא זקוק הנפגע וזאת בכדי לקבל תמונת מצב ביחס למצבו הרפואי מאז קרות התאונה.

חשוב להקפיד לאסוף ולשמור את מלוא התיעוד הרפואי לרבות מסמכים רפואיים, דוח מד"א, דו"ח אשפוז/שחרור מבית החולים, פיענוחים של בדיקות הדמיה, מרשמים, הפניות, חשבוניות וקבלות בגין הוצאות.

ראוי לציין כי ככל ועסקינן בתאונת עבודה שהיא גם תאונת דרכים, בנוסף לפעולות המצוינות לעיל יש לוודא כי ברשותכם דו"ח משטרה (יש לדווח למשטרה אודות קרות התאונה), צילום הרכבים המעורבים בתאונה וזירת האירוע, פרטי החברה המבטחת של הרכב הפוגע במקרה בו הנפגע הוא רוכב אופניים או הולך רגל, או פרטי המבטחת של הנהג במקרה שבו הנפגע הוא הנהג עצמו או שהוא הנוסע ברכב.

לאחר ביצוע הפעולות האמורות או במקביל לביצוען על הנפגע לפנות לעורך דין אשר ידאג ללוות אותו במהלך ההליך לשם מיצוי מלוא זכויותיו ועל מנת למקסם הפיצויים המגיעים לו.

בברכת בריאות שלמה ואיתנה.

עורכת הדין יוליה שצור
עו"ד יוליה שצור

עורכת הדין יוליה שצור – עוסקת בנזיקי גוף וביטוח, ביטוח לאומי, חדלות פירעון והסדרי חוב. משרדה בבאר שבע.

* האמור בתוכן דלעיל אינו תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש במאמרים משפטיים באתר, עושה כן באחריותו ועל דעת עצמו.

לייעוץ משפטי אישי